Nasza szkoła działa od 29 lat. To, czym się wyróżnia, to szczególna atmosfera pracy dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Praca szkoły od powstania nakierowana została na pomoc uczniom, szczególnie tym, którzy nie znajdowali dla siebie miejsca w dużych szkołach publicznych.
Obecność uczniów z różnymi niepełnosprawnościami w naszej szkole zachęciła nas do pogłębiania wiedzy i stosowania nowych metod nauczania.
Podejmując się tego wyzwania musieliśmy pokonać bariery mentalne, psychologiczne, edukacyjne, techniczne, organizacyjne i architektoniczne, które stawały nam na przeszkodzie.
Nasza codzienna praca nakierowana została na proces indywidualizacji, ale w warunkach zespołu uczniowskiego między innymi poprzez:
– dostosowanie technik, metod i form pracy do ograniczeń i dysfunkcji,
– dostosowanie tempa pracy do możliwości uczniów,
– uczenie się uczniów we współpracy,
– uwzględnianie potrzeb uczniów,
– przygotowanie środowiska szkolnego do przyjęcia i funkcjonowania uczniów ze szczególnymi potrzebami,
– zmianę stylu pracy nauczycieli,
– dostosowywanie podstawy programowej do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów.
Staramy się, by poziom nauki był wysoki a absolwenci kończący naszą szkołę byli ludźmi wrażliwymi na potrzeby innych, przywiązani do tradycyjnych postaw obywatelskich i patriotycznych.